2017. október 19., csütörtök

Trónok harca BookTag



Már egy ideje szemeztem a Book Tag-ekkel, de valahogy sosem jutottam odáig, hogy meg is csináljam őket, pedig néhányra már kaptam meghívást. :) Szóval most ez lesz az első, ráadásul Trónok harca témában. A meghívást köszönöm Krencz Nóra kolleginának. :)

***


***

1. „Mi nem vetünk.” – Egy könyv, amit nem lennél hajlandó megvenni. 

Nos az 50 árnyalat trilógia egyik példányát sem szeretném a polcomon látni.

2. „Tűz és vér.” – Egy könyv, ami erős érzelmeket váltott ki belőled. 

Remarque: Nyugaton a helyzet változatlan. Olyan őszinte, olyan nyers. Még háborúval is álmodtam, amikor olvastam.

3. „Közeleg a tél.” – A kedvenc téli olvasmányod.



Dickens Karácsonyi éneke tavaly nagyon belopta magát a szívembe. Ráadásul imádtam  a borítóját. :)

4. „Család. Kötelesség. Becsület.” – Egy könyv szoros családi kötelékekről. 

Nem emlékszem olyan könyvre, ahol a család ilyen kulcsszerepet játszott volna. Talán  a Heidi, ahol a rideg nagyapa és a kislány kapcsolata nagyon meghatározó volt. :)

5. „Erőssé növünk.” – Egy könyv, amihez nem fűztél nagy reményeket, de miután elolvastad, meglepően tetszett. 

Még tavasszal olvastam Bogár Erika Tullia meséi című könyvét. Ez volt az első kortárs olvasmányom, és kicsit félve álltam neki. Hiba volt. Az első 20-30 oldal után csak úgy faltam a könyvet. Nagyon szerettem a világát.

6. „Miénk a harag.” – Egy könyv, amitől dühös lettél. 

Swift: Gulliver utazásai. Szerintem általános iskolás korom óta a listán volt, és, amikor végre, úgy egy éve nekivágtam, rá kellett jöjjek, hogy nem olyan, mint amire számítottam. Haragudtam is rá... Persze az is lehet, hogy csak nem jókor került  a kezembe.

7. „Meg nem hajol, meg nem rogy, meg nem törik.” – Egy könyv, amit megingathatatlanul szeretsz. 


Tolkien Gyűrűk ura trilógiája számomra etalon. Ennyi és pont.

8. „Egy Lannister mindig megfizeti az adósságát.” – Egy könyv, aminek úgy érzed, adósa vagy. 

Nagyon előítéletesen álltam M.G. Brown Kavargó rózsaszirmok című könyvéhez, és eszem ágában sem volt elolvasni. Szerencsére azóta már a folytatást is elkezdtem. :) Imádtam. Csak ajánlani tudom, és ígérem, legközelebb nem leszek ilyen előítéletes.

II. RÉSZ: RAJONGÓI ELKÉPZELÉS
1. Melyik karaktert szeretnéd a Trónok harca nyerteseként látni, azaz ki üljön a végén a Vastrónon? 
Hát persze, hogy "Nem tudsz te semmit" Havas Jon.

2. Szerinted melyik karakter fog a sorozat végéig élve maradni, és ki fog időközben meghalni? Kit szeretnél továbbra is élve látni? 

Tyrion szerintem életben marad. Deanerys viszont meg kéne haljon (nem akarom, hogy így legyen, de úgy volna hiteles a sztori. Bocs, Dany. :)

III. RÉSZ: MI LENNE VELEM A TRÓNOK HARCÁBAN?
1. Nyernél, vagy meghalnál? 
Szerintem, amíg mindenki Weasteroson csatározik, én eléldegélnék Bravosban. :D

2. Melyik házba tartozol?
 
Tyrell. Hát Olenna nagyi milyen badass már? :D



Kihívottam nincs. Vigye, aki akarja.  :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése