2017. szeptember 29., péntek

Könyvajánló: M.G. Brown- Kavargó Rózsaszirmok

Ismét egy kortárs írónő könyvét hoztam, méghozzá egy boszorkányos urban fantasy-t M.G. Brown kollegina tollából.

 A történet szerint valahol Írországban járunk egy egyházi leányiskolai falai mögött. Catherine Elwood az osztály strébere. Mindenből jeles, soha semmi gond vele, eseménytelenül, barátok nélkül telnek a napjai. Aztán jön egy szőke idegen, aki amilyen jóképű olyan arrogáns és még inkább olyan titokzatos. Catherine élete egycsapásra megváltozik, és szép lassan feltárul előtte egy új világ. De vajon akar-e ő ide tartozni? Kicsoda a szőke idegen? És kicsoda ő valójában? 
A Kavargó Rózsaszirmok egy négykötetes sorozat első, bevezető része. A cselekményt szépen lassan vezeti fel az írónő. Megismerhetjük Catherine mindennapjait, és igen részletgazdag képet kapunk az útról, mely során eljutunk az igazi kalandokat rejtő új világba. Szerettem, hogy Hajni ilyen sok időt hagyott arra, hogy belehelyezkedjünk a történetbe, hogy beleéljük magunkat Catherine helyzetébe. A mindennapjaink részévé válik, és vele együtt fedezzük fel szép lassan azokat az apró jeleket, melyek már előrevetítik a nagy titkokat és a későbbi nagy kalandokat. Catherine egyébként remek főhős, akivel pillanatok alatt lehet azonosulni, még akkor is, ha rossz döntések olyan sorozatát mutatja fel, hogy néha csak fogtam a fejemet. Ám épp ebben rejlik szerethetőségének titka, hogy rendkívül esendő. Alapvetően jó szándékú, naiv lány, akit néha megcsapkodna az ember. A kötet végére egyébként csodás fejlődésen megy keresztül, persze hebrencs személyiségét sosem fogja levetkőzni (megjegyzem szerencsére), de egyre inkább képes felnőtt döntéseket hozni, és azt hiszem a folytatásokban rengeteg meglepetést fog okozni.
És akkor térjünk rá a zárójeles megjegyzésemre... Ennek a könyvnek az egyik legnagyobb erőssége a humora. Hajni hihetetlenül jól adja vissza a fiatal felnőttek gondolkodásmódját. Catherine eszmefuttatásai emberiek, élők és főképp hihetetlenül viccesek. Minden történésre van valami megjegyzése, melyeket legtöbbször körülleng az irónia. Imádtam ezt a narrálást, mert közvetlen, stílusos és szórakoztató.

A mellék szereplők is mind a helyükön voltak, és jól kidolgozottak, amihez külön gratulálok, mert itt sajnos sok történet elvérzik, hogy egy remek főhős köré csupa kétdimenziós karaktert rakosgatnak, akik teljesen súlytalanok a sztoriban. Nos itt mindenki élt és gondolkodott. Davidet az első perctől nem bírtam, és ez nem változott, bár sokszor olyan jól adta elő magát, hogy majdnem én is bedőltem neki. Samet megszerettem, nagyon. Én nem tudom, miért, de az első percben a szívembe zártam, ahogy Danielt is. És akkor még ott van Rose nagyi, aki tényleg olyan, mint egy igazi nagymama, kivéve azt az apróságot, hogy... De helyükön voltak a kisebb epizódszereplők is, akik minden oldalon csak  színesítették a történetet.

Én nagyon szerettem ezt a könyvet, mert egy remek fantasyt ígér, csodás karakterfejlődésekkel, remek stílusban. Alig várom, hogy megtudjam, hová jut el végül Catherine. A folytatás, a Vérvörös Rózsaszirmok már megjelent, szóval hamarosan be is szerzem. :) Ti pedig keressétek az első kötetet, higgyétek el, nem bánjátok meg. :)


Ha szeretnétek könyvet, vagy csak beleolvasnátok, esetleg érdekelnének a legfrissebb hírek, akkor kövessétek M.G. Brown facebook oldalát és lessétek meg a moly.hu-t is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése