2017. július 4., kedd

"Egy történetet, ami a peremen egyensúlyozik" - Interjú Gabriella Elddel


Interjúsorozatom következő vendége Gabriella Eld. :)

Gabival úgy másfél hónapja az egyik Író-Blogger-Olvasó Találkozón találkoztam, és hamar megtaláltuk a közös hangot, azóta több alkalommal is végigveséztük egymás karaktereit. Tetszik az a lelkesedés, ahogyan a könyveiről, hőseiről beszél. Az emlékek Jordan számára című könyvében bátran döntöget tabukat és alkot véleményt, mindezt rendkívül intelligensen, amit sok idősebb kortársa megirigyelhetne. Merthogy Gabi szemtelenül fiatal (még hozzám képest is :) ) . Ismerjétek meg most egy kicsit közelebbről, és olvassátok Jordant, mert megéri! Én alig várom, hogy olvassam a folytatást.



 Lassan befejezed az Ikercsavar krónikákat. Megvan már mi  a következő történet, amibe belekezdesz?

Nem csak, hogy elkezdtem, már meg is jelent egy eredetnovellája a történetnek a Főnix Könyvműhely, Halhatatlanok című kötetében. Az új mű szintén egy sorozatnak ígérkezik. :)  

Hogyan választottad a szereplők neveit? Van, amelyik jelentéssel bír, esetleg többet árul el a karakterről?


A szereplők nevei nálam kulcsfontosságúak; gyakran ők adják a karakter gerincét, ennek ellenére
nem bírnak túl sok mögöttes, „mély” tartalommal. A főszereplő Jordan Witzigreuter után kapta a nevét egy karácsony alkalmával, amikor az előadó számait hallgattam. Tehát Jordan karácsonykor „született”. Lothario neve a „Lethario” névből keletkezett betűcserével, ez egyébként árulkodik a származásáról is, bár nem tudatosan. Robin a DC-s szuperhős után kapta a nevét. Evon neve száz százalékig saját kreálmány, bár Ebony néven látta meg a napvilágot, de ez a név nem illett rá maradéktalanul. Nestor és Owen neve egyszerűen csak tetszett, szerintem nagyon jó hangzásuk van. Gok a kezdetek kezdetén egy rendszámtábla volt (a név maga, pedig a török Gök névből származik, ami kakukkot jelent). Siddhart neve egy „a” betű híján buddháé. Ez árulkodik róla, hogy minden pillanatban higgadtnak kell maradnia, nem számít, mi történik; a tiszta fejjel való gondolkodás számára elengedhetetlen.  


Valahol azt olvastam, hogy azért is vágtál bele Jordan kalandjaiba, mert az általad olvasott fantasykban nem találtad meg, amit kerestél. Mi volt ez? Mi hiányzott?

Egy könnyed fantasyt kerestem, nem túl keményvonalasat, ugyanakkor egy olyan történetet, ami túl tudott lépni a szerelmi háromszögeken. Egy történetet, ami a peremen egyensúlyozik. Viszont a legtöbb korombelieknek szóló könyv gyermekded volt, szerelmes, minimális és lebutított fantasy szálakkal, a fő mozgatórugójaként a romantikát tudtam volna egyedül megjelölni. Torkig voltam, hogy minden könyv, amihez hozzányúltam akkoriban, csalódás volt. Szerettem volna egy komoly történetet, sötét jeleneteket, akartam vért, erkölcstelenséget, tökéletlen hősöket és nem erkölcshuszárokat, egy férfi főszereplőt, illetve annyira kizárni a romantikát, amennyire csak lehetett. Így született meg a történet.  

Melyik karaktereddel tudsz a legjobban azonosulni? Miért?

Az első könyvből Gokkal, hiszen nagyon hasonlóak vagyunk; rendkívül célorientáltak és pontosan tudjuk, hogy mit akarunk, és, hogy mit kell tennünk érte. A második könyv alatt percenként változik, viszont az utolsó részből Jordannel tudok a legjobban azonosulni. 

Egyszer te kérdezted tőlem, most én is kíváncsi vagyok.
:) Ha egész életedben csak egy könyvet olvashatnál, mi lenne az?

Bret Easton Ellistől a Nullánál is kevesebbet. Van benne minden, ami túléléshez kell. :) 

Szerinted, hogyan lehetne rávenni a fiatalokat arra, hogy többet olvassanak?

Ha rajtam múlna, az iskolák szintjén kezdeném a reformálást, mert a legtöbb embert ott riasztják el az olvasástól, egy-egy jó kis nyári kötelezővel. Az Egri csillagok, hogy csak egyet említsek a sok közül, barátok között is rémesen hosszú és szörnyű unalmas (pedig állítólag ez az egyik legizgalmasabb). Számomra legalábbis ez volt az egyik legnagyobb kínszenvedés, bár a Kőszívű ember fiai és a többi sem volt piskóta. Ez a sok kötelező olvasmány rengeteg gyereket riaszt el az olvasástól, amikor pedig valaki megpróbál egy-egy új darabot is becsempészni az ősi repertoárba (lásd Varró Dániel), kitör a káosz és minden szülő falra mászik. Sajnos úgy látom, hogy nagyon sok régimódi elme kezében nyugszik a tanterv. 

Mi volt a legőrültebb dolog, amit papírra vetettél?

Csak a rend kedvéért kettőt említenék: Odell ügyes-bajos (beteg) dolgait a második regényben, illetve Lothario apjának mételyező fétiseit szintén a Remények Jordan számára című műben. 

Ha egy híres íróval beülhetnél egy kávéra, ki lenne az, miért?
Azt hiszem, ha már az ő könyvét olvasnám életem végéig, akkor Ellis lenne az. :) 

Milyen típusú könyvek azok, amiket semmiképp nem olvasnál el?
Erotikus, motivációs, és bizonyos témájú (pl. szerelmi háromszög) romantikus művek. 

Szerinted Jordan és Henry megértenék egymást, vagy hamar a másik agyára mennének?

Szerintem nem telne el egy óra a találkozásuk után és Jordan már borozna, Henry meg szívná a varázscigit, szóval azt hiszem, nagyszerűen kijönnének egymással, de elég önpusztító egy barátság lenne, az biztos. :D 

Ha szeretnétek többet megtudni Gabiról és az Ikercsavar krónikákról, akkor látogassatok el facebook oldalára és blogjára.
Könyveket rendelhettek tőle valamint a Colorcom webshopjában vagy a Líra weboldalán. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése