2017. június 16., péntek

Romantika, Levendulaméz és bodzaszörp Székesfehérváron, avagy Velencei Rita könyvbemutatóján jártam

Valójában sosem voltam még könyvbemutatón. Egyszer a helyi könyvtárban részt vettem valami felolvasó esten (szerintem kötelező iskolai feladat volt), de amúgy sosem.
Mostanában, hogy több írót is megismertem, hamar fellelkesülök, de sajnos ezek a programok javarészt tőlem távol esnek, és leginkább hétköznap vannak. Így talán a könyvheti lelkesedés is közrejátszott abban, hogy amikor olvastam, hogy Velencei Rita írónőnek könyvbemutatója lesz, egy percig sem gondolkodtam azon, ott leszek-e. :)
Persze itt is közbeszólt a távolság, de gyors szervezés után sikerült este hatra Székesfehérvárra érnem. :)


Az egész rendezvény nagyon családias és üdítő volt. Rita számomra nagyon szimpatikus, kedves személyiség. Ez rögtön megfogott, ahogy könyveinek hangulatos, romantikus borítói is. A Gwendolyn című kisregényét régóta szerettem volna elolvasni, mert mind a 19. század, mind Anglia közel áll hozzám. A Levendulaméz című kötetnek a borítója fogott meg, meg eleve odavagyok a levenduláért. A Kávé és krémes című regény már megvan e-könyvben, és alig várom, hogy olvashassam.
A bemutatót moderátor vezette, aki részleteket is olvasott a Gwendolynból. (Nem tudom, én valahogy képtelen vagyok a felolvasásokra odafigyelni, de ettől függetlenül nagyon jó hangulatot adott az estének) Rita készséggel válaszolt a kérdésekre. Megtudtam, hogy mind a Gwendolynnak, mind a Kávé és krémesnek lesz folytatása. Nagyon tetszett, amikor arról beszélt, mennyire igyekezett megfogni a 19. századi angol regények hangulatát. Számomra mindig nagyon szimpatikus, ha egy szerző próbál visszanyúlni a klasszikus irodalomhoz.
A nagyjából egy órás beszélgetés alatt sok minden szóba került: könyvkiadás, a hétköznapok, az alkotói munka, készülő könyvek, melyekről Ritát hamarosan interjúban is fogom faggatni, így ezekre most nem térnék ki. :)


A bemutató után dedikálás és könyvvásárlás mellett, volt lehetőség finom bodzaszörp iszogatására is, ami csak emelte ezt az üde hangulatot.
Ritával természetesen cseréltünk könyvet, így Henryék ismét jó helyre kerültek, én pedig gazdagabb lettem egy Gwendolynnal és egy Levendulamézzel. Utóbbival az írónő ajándékozott meg. :)
Most különösen sajnáltam, hogy általában olyan megszeppent vagyok, ha valakivel először találkozom, de így is nagyon örültem, mert Rita személyében nagyon szeretetreméltó írónőt ismertem meg, ebből pedig biztosra veszem, hogy a könyveiben sem fogok csalódni. :)



Mielőtt visszatértem volna Tatabányára, kihasználtam az időt, és bebarangoltam Székesfehérvár gyönyörű óvárosát, amit egyszerűen imádok, majd a pályaudvaron még jutott időm rá, hogy néhány novellát elolvashassak. :)

Remekül éreztem magam. Gazdagabb lettem két könyvvel, élményekkel, és rengeteg inspirációval. Alig várom, hogy olvashassam a könyveket, és hogy én is folytathassam az írást.
Köszönöm ezt az élményt!

Ha szeretnétek többet megtudni a Velencei Rita könyveiről, esetleg rendelnétek is, akkor látogassatok el a Honlapjára és Facebook oldalára. :)



(Bocsánat a képek minőségéért, nem sokat tudtam fotózni :) )



*****
Szereted a fordulatos, több köteten átívelő kalandregényeket, Angliát, a 20. század elejét?
Ha szeretnél egy izgalmas időutazáson részt venni, akkor neked ajánlom A változások kora című regénysorozatom első két már megjelent kötetét.
A könyveket ezen a linken rendelheted meg:
Itt pedig véleményeket olvashatsz, de akár a könyvbe is belekukkanthatsz. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése