2017. május 9., kedd

Könyvajánló /T.C. Lang - A lámpás nyomában/

Mostanában ritkán jut időm úgy igazán belefeledkezni egy-egy könyvbe, ezt pedig általában nagyon bánom, főleg, ha a történet annyira beszippant, mint T.C. Lang A lámpás nyomában című regénye.

Még februárban egy akció keretei között jutottam hozzá saját dedikált példányomhoz.  A történet rögtön felkeltette az érdeklődésemet, ráadásul az írónő is nagyon szimpatikus volt. :)

Na de vágjunk is bele, és jöjjön Sarah és Ronael sorsfordító küldetésének története.

Sarah egy teljesen átlagos new york-i lány. Épp próbál túllépni legutóbbi kapcsolatán, felszolgáló egy kávézóban, egyszóval éli a szürke kis életét.
Egy este azonban minden megváltozik, mert ráakad Ronaelre, akiről hamar kiderül, hogy egy emberbőrbe bújt angyal, akinek nem kisebb küldetése van, minthogy visszalopja a Mennyország kulcsát a Pokolból, ezzel mentve meg az emberiséget és az egész világot.
Sarah egyik percről a másikra az események közepén találja magát, s miközben a Négy Lovas után indulnak, ő egyre jobban beleszeret Ronaelbe.
De vajon várhat viszonzást egy angyaltól? Lehetséges-e egyáltalán, hogy egy halandó és egy halhatatlan egymásba szeressen?

Ritkán nyúlok kortárs romantikusok után, valahogy nem az én világom -túlságosan egysíkúnak találom és üresnek találom őket -, de ezt a történetet nagyon szerettem olvasni, főképp mert nagyon fordulatos és szellemes.
A mindkét főszereplő hamar belopta magát a szívembe, de főként Sarah.Tetszett a természetessége, hogy ennyire emberi, látszólag szürke, hétköznapi fiatal lány, aki akár én is lehetnék, és épp ebben van az ereje. Minden szituációban könnyű vele azonosulni.
Ronaellel ellenben jóval nehezebb, ám ez nem hiba, hanem egy remek megoldás.
Sarah sokáig képtelen megfejteni őt, ahogy mi olvasók se nagyon értjük ezt az angyali jellemet. Szép lassan bontakozik ki előttünk ő is, miközben óriási karakterfejlődésen megy keresztül.
A kissé túlzott esetlenségén jót mulattam, bár, ha én lettem volna Sarah, biztosan a fejemet fogtam volna. :) Az írónő remek arányérzékére vall, hogy Ronael esetlensége sosem volt idegesítőbb annál, mint az a szituáció megkövetelte. Jól váltakozott benne az emberi világra újra és újra rácsodálkozó énje és Isten erős és bölcs szolgája.

Aztán ott voltak a mellékszereplők. Szerettem a Négy Lovast. Különösen az utolsót. Nagyon drukkoltam, hogy az legyen, akire elsőre gondoltam. /Az lett. :) /  Ennek azért is örültem, mert dramaturgiailag nemigen tudtam volna más megoldást elképzelni. Véleményem szerint az ilyen apróságok sokat dobhatnak vagy épp ronthatnak egy történeten. Erre különösen kényes tudok lenni.
Természetesen a többi Lovas kiléte és megtalálása is izgalmas volt. Azonban semmi konkrétumot nem írnék. Olvassátok el! ;)

Jó volt a többi mellékkarakter, bár legtöbbjük inkább sztereotip figura. A cselekményt azonban ügyesen gördítették előre
Természetesen a legérdekesebb maga Lucifer volt, aki véleményem szerint nagyon emberire sikeredett. Habár ellenkezett azzal a képpel, melyet a fejemben róla alkottam - épp ezért igyekeztem objektív maradni -, mégis tetszett, hogy az ő alapvetően teljesen sötét figurája kapott egy kis fűszert.

Szépen el lettek találva a helyszínek is. Tetszett a változatosság, az, hogy ilyen nagy távolságokat jár be a két főhős. Egyedül Háborúnak képzeltem el mást a történet elején, de végül ezzel is megbarátkoztam. Végülis nem lehet minden úgy ahogy az olvasó akarja :)

Végül még egy nagyon fontos dolgot ki kell emeljek, ami miatt igazán szerettem ezt a történetet, ez pedig a világ- és mítoszteremtés.
Alapvetően keresztény nézeteket vallok, így kissé félve ülök neki mindig a hasonló jellegű történeteknek. Nem azért mert ördögi dolognak tartom :) , csupán elég sok a buktató. Nos itt egy remek világ bontakozott ki az oldalakon. A Menny a Pokol az angyalok, és ez az egész téma nagyon szépen volt megragadva, és tetszettek a leleményes magyarázatok, összefüggések. Néha az járt a fejemben, hogy igen akár így is lehetne, hacsak nincs valóban így... :)


Sajnos nehéz úgy írni, hogy ne lőjek le kisebb nagyobb fordulatokat, szóval inkább azt javaslom, hogy olvassátok el, nem fogtok csalódni. Én nem csak, hogy élveztem, de hosszú idő után először gondoltam arra, milyen lenne, ha ezt a regényt filmre adaptálhatnám. sokszor kaptam magam azon, hogy a kamerabeállításokon gondolkodom és azon, miként jelenne meg az aktuális epizód a vásznon.

Mindenkinek - de főképp a hölgyeknek - csak ajánlani tudom "A lámpás nyomában"-t. Egy szellemes, kalandos, romantikus történet szerethető, megérthető hősökkel, fordulatokkal és egy remek lezárással.

Ha kedvet kaptatok a könyvhöz, akkor látogassatok el T.C Lang szerzői oldalára, ahol megrendelhetitek saját példányotokat. Az írónő blogján pedig remek könyvajánlókat, és más érdekes írásokat is olvashattok tőle.
Ha E-könyvet szeretnétek, akkor a Libri oldalán is rendelhettek.







***

Szeretnél visszautazni az 1910-es évek Angliájába egy izgalmas, kalandos, romantikus regénnyel?
A változások kora című regény fiatalokról szól. Henry csak egy istállós fiú, de szerelmes Sarah-ba a grófkisasszonyba; George a grófi cím örököse, de pap szeretne lenni. Kettejük útja és álmai különbözőek, de mindkettejükre nagy küzdelmek várnak önmagukkal, rosszakarókkal és a a világban zajló egyre viharosabb eseményekkel.

Vajon meddig lehet küzdeni? Meddig maradhat meg egy megrendíthetetlennek hit barátság? Egy szegény ifjú vajon meddig kapaszkodhat fel a társadalmi ranglétrán? És válhat-e jó pap egy gőgös úri fiúból?

A könyv részleteibe beleolvashatsz a blogon, vagy meg rendelheted a Bookline, Libri valamint a Líra webshopaiban, nyomtatott és E-könyv változatban is. :)

Olvasói véleményeket a Moly.hu-n találsz. :)

További érdekességekért pedig látogass el a könyv Facebook oldalára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése