2017. május 3., szerda

A változások kora érdekességek I. (Így született a történet)

Már nem kell sokat várni A változások kora folytatására, ráadásul a facebookon is átlépte a könyv oldala 100 kedvelőt, ezért úgy döntöttem, hogy a héten két bónusz bejegyzéssel is készülök, melyekben kulisszatitkokat, érdekességeket olvashattok a történetről, szereplőkről. :)

Kezdjük is. Első bejegyzésként arra gondoltam, megmutatom, hogyan is született Henry, Sarah, George és a többiek. :)

1. A kezdetek és az első változat:

Elég régen volt, amikor először írtam Henryről,ha jól emlékszem tizenöt voltam...
A történet már eredetileg is köré épült, vagyis a karakter jóval előbb megvolt, mint a cselekmény. Szerencsére, vagy épp nem ma délután megtaláltam ennek a regény kezdeménynek az első változatát.

 A történet  az 1880-as években játszódott Angliában.
Henry itt egy szegény földműves család gyermeke, aki titokban szerelmes Sarah-ba a gazdag nemes lányába.
Sarah apja és a lány kiszemelt kérője nem nézik jó szemmel a románcot, meg Henry egész családjára gyűlölettel tekintenek. Egy alkalommal, amikor Henry Sarah-val találkozik a gróf megöleti Henry szüleit és testvérét.
 Henry ezután Londonba menekül, ahol nehezen találja a boldogulást. Gonoszabbnál gonoszabb emberekhez kerül, akik kevés pénzért dolgoztatják.
Henry végül egy Joseph nevű nemeshez kerül, aki végre pártfogolja őt, ráadásul a fiú összebarátkozik a férfi kislányával (neki sajnos nem emlékszem a nevére). Henry találkozhat Sarah-val, de az élete még mindig veszélyben van, így Párizsba menekül.
Henry Párizsban belekóstol az akkori bohéméletbe, és lassacskán megtanul megállni a saját lábán.
Hosszú időt tölt itt, de nem feledkezik el a lányról. Amikor megtudja, hogy Sarah esküvője közeleg, akkor összeszedi a bátorságát, és hazamegy.
Henry megakadályozza az esküvőt, és megszöknek Sarah-val vissza Párizsba.


Itt vége volt a könyvnek, de már akkor tovább gondoltam, azonban a második részből már csak foszlányok születtek, de ez nagyjából arról szólt, hogy Henry és Sarah végül Amerikában próbálnak szerencsét, azonban a lány kérője rájuk bukkan. Sarah-t magával viszi. Henrynek pedig a utána kell indulnia, azonban ez nem könnyű vállalkozás.

A változat, amit hirtelen megtaláltam már egy kicsit eltér, ebben Henry Sarah-val együtt szökik Párizsba, majd a Vadnyugatra. Ezt a verziót már nem fejeztem be, vagy az eltűnt az éterben, mindenesetre leszek olyan bátor, hogy idebiggyesztek nektek két apró részletet, csak úgy a móka kedvéért. Remélve, hogy azóta, hogy ezeket bepötyögtem, fejlődtem valamit. :)


Ezek a kamaszok...
New York már itt is szerepelt
Nos, ez volt mindennek az alapja. Azt pedig mindenki döntse el, jó-e, hogy végül más lett a történet vagy sem. Az azonban biztos, hogy Henry fontos szerepet tölt be az életemben immáron 13 éve,  és remélem, hogy legalább feleannyira fogjátok őt és a többieket szeretni, mint amennyire én szeretem ezeket a "gyerekeket". :)


2. Úton a végső történet felé:

Hosszú ideig nem foglalkoztam Henry történetével. Jött az érettségi, aztán szerelem, főiskola, a filmek, és én sokáig csak a forgatókönyveket írtam a vizsgákra. Valahogy mégsem tűnt el teljesen ez a vörös szeplős fiú, csak épp átalakult, ahogy lassacskán én is, és vele együtt a történet, a kor és a többi szereplő is. Éveken át csak gondolatba alakult a történet. Megszületett George karaktere is, és Henryvel sok nehéz időszakon segítettek át.
Aztán véget ért a főiskola, jött a nagybetűs élet, és akkor vágtam bele, hogy leírom ezt a történetet, amikor épp a leginkább mélyponton voltam.
Hogy ebben mi az érdekes?
Az, hogy nem sokkal azután, hogy az első fejezetet megírtam, lett munkám, és attól kezdve minden gyerekjátéknak tűnt. :) Ez a történet most már az életem fontos része, amiért nagyon hálás vagyok.

Na de elég az érzelgősségből!
Az írás nem mindig olyan egyszerű, és bizony sok munka van vele. Nem egy vázlat készült már a teljes könyvhöz, sőt egész regény változatok. :) Most ezekből hozok apróságokat. Lehet szemezgetni.

Néhány sor az első vázlatokból. :) Azóta azért sok minden alakult.

A mellékszereplők listája. És itt egy kicsi a II. Világháborús sztoriból. Ebből persze sok minden másként valósul meg, de így tartogat néhány érdekességet.


Újabb vázlat

Henryék fontos szerepet töltenek be az életemben. Ez abból is látszik, hogy történetük a készülő négy könyvön kívül is foglalkoztat. Íme néhány leírás a szereplők gyerekkoráról. (Nem ma firkantottam le őket. :) )

Sajnos azt nem találtam meg, amikor azt számolgattam hány csomóval mehetett egy hajó 1910-ben, és azzal a sebességgel mennyi idő alatt ért Marokkóba. Ellenben rábukkantam egy ilyen apró feljegyzésre. Az ilyen jelentéktelennek tűnő információk tehetik mégis hitelessé a történetet, még akkor is, ha szó szerint nem szerepelnek a könyvben. :)
Egy kis táblázat, hogy tudjam, ki mikor hány éves. :)

3. Néhány fontos elem:

 A témákat, amiket belesűrítettem a 4 kötetbe, most pontokba szedve írom le. Ezek a legfontosabbak, melyek  hozzáadódtak a fentebb leírt első változathoz, melyek által egy komolyabb, nagyobb ívű történet született.

1. A háború: Néhány éve megfogott az I Világháború, magam sem tudom, mikor. Mindenesetre nagy hatást tett rám, és azt akartam, hogy ez is része legyen a cselekménynek. Azonban azt semmiképp nem szerettem volna, hogy ez legyen a történet fő mozgatója, inkább csak egy epizód, ahogy volt az az akkori emberek életében is.
Az volt izgalmas ugyanis, hogy adva voltak a hősök (Henry, George, Sarah és a többiek), akik élik világukat, küzdenek, dolgoznak, álmodoznak, tanulnak, ám közvetlenül nem törődnek a világ dolgaival. Egyszer csak azonban a háború gépezetében találják magukat, és ettől kezdve egész életük, személyiségük megváltozik. A háborút persze ki-ki túléli, és ezután jön a történet következő nagy fejezete: Henryék életének és álmainak újjáépítése.

2. A tenger: Gyerekkorom óta nagyon szeretem a vizet, a tenger pedig számomra valami igazán titokzatos, izgalmas dolog, a mélységével, végtelenségével. Amikor Henryt elindítottam az útján tudtam, hogy ez a történet fontos része lesz, amely nem csak a más megjelent első könyvben fogja meghatározni az ő sorsát.

3. George: George sokkal később született, mint Henry, és kezdettől az ő ellenpontja volt. Henry az álmodozó, meggondolatlan és naiv, valamint a szegénysorból felfelé törő ifjú. George a földhözragadt, megfontolt és kissé tudálékos nemes ifjú, aki arra készül, hogy lemondjon földi javairól.
Neki eredetileg csak annyi volt a szerepe, hogy Henryt újra és újra visszarántsa a valóságba,miközben hol így hol úgy segítse Sarah és Henry útját. A végső változatban ennél sokkal nagyobb hangsúlyt kap majd a saját útja is.
 Sokan kérdeztétek, hogy George végül valóban pap lesz-e. Ezt nem fogom elárulni ;) . Annyi azonban biztos, hogy korántsem lesz küzdelmektől mentes az útja, és a 2. kötettől egyre jobban megismerhetitek őt is.

4. A felnőtté válás: A mostani végső változat akkor született, amikor épp beléptem a nagybetűs életbe, és már túl voltam néhány csalódáson, kisebb sikereken, szerelmen stb. Érdekelt ez a téma, mert én magam is talán még most is benne vagyok.

Az első fejezetben 1909-ben Henry 19, George 21, Sarah 17, Charlotte 14, Anna 13 éves. Még mindannyian a gondtalan és álmodozó kamaszkor közepén vagy végén járnak, amikor a legnagyobb problémáik a szerelem, a ruhák, a karrier és saját ábrándjaik. Ahogy azonban telik az idő, egyre komolyabb problémákkal kell szembesülniük, és egyre nagyobb tétje van a küzdelmeiknek.

5. A szerelem: A cselekménynek tulajdonképpen elindítója, és szerves része a szerelem, a könyv maga mégsem romantikus regény. Ennek az az oka, hogy szerettem volna ezt az érzést az élet részeként, de nem a történet főszereplőjeként bemutatni.

A négy könyv alatt ennek az érzelemnek sok változatát megismerhetitek. A kamaszos rajongástól, a reménytelen vágyakozáson át egészen az a másikhoz végsőkig ragaszkodó szerelemhez.
Azt, hogy ezek mely szereplők között szövődnek, a könyvek elmesélik. :)



4. A borító:

 A könyv borítójának tervezése számomra kétségbeejtő feladatnak tűnt. Sokáig keresgéltem, mire, mit hoz a véletlen, egy volt fősulis szaktársam, Pongrácz Edit vállalta a feladatot. Szerencsére neki is hamar szívügye lett a könyv, és így remekül tudtunk együtt dolgozni (szerintem legalábbis).  :)
A terv az volt, hogy valami egyszerű, nem giccses, nem sablonos, de stílusos, egyedi borítót készítsünk.
George és Henry két külön irányba indul, sorsuk mégis végzetesen összefonódik.
Arra nagyon jól emlékszem, hogy az első könyvnél én a hajóhoz ragaszkodtam, ezenkívül semmi elképzelésem nem volt... Edit viszont nagyon komolyan vette, és az ő ötlete volt a két fiú sziluettje. Ez egyrészt szimbolizálja, hogy a történet első oldalaitól kezdve két egészen más úton indulnak el, de kihangsúlyozza a kettejük közti erős kapcsolatot is.
És persze ott a hajó, a templom, a Tóvidék, és még az  a kis fa is, ami alatt az első oldalon beszélgetnek. Hogy tökéletes-e? Biztosan nem, de számunkra különleges jelentést hordoz, és remélem, majd olvasóknak is tetszeni fog. :)


A második kötet borítója jelenleg készülőben van. Annyi biztos, hogy hasonló sémára épül, és teret enged majd egy eddig háttérbe szorult szereplőnek. Szerintetek ki lesz az? :)

 
Egy apró részlet a készülő borítóból. Szerintetek ki ez a lány?


Ezzel zárom is az első posztot. Remélem sikerült néhány érdekességgel szolgálnom. :)
A következő egy amolyan tudtad-e bejegyzés lesz, tele mindenféle izgalmas titkokkal.

Ha kérdésetek, észrevételetek van, írjatok kommentet vagy e-mailt a vilagegykonyv@gmail.com címre, de kereshettek facebook-on is  A változások kora oldalán. :)

 

***

Kedvet kaptál a könyvhöz? :)


Szeretnéd megismerni Henry, George és a többiek kalandjait?

Szeretnél visszautazni az 1910-es évek Angliájába egy izgalmas, kalandos, romantikus regénnyel?

A könyv részleteibe beleolvashatsz a blogon, vagy meg rendelheted a BooklineLibri valamint a Líra webshopaiban, nyomtatott és E-könyv változatban is. :)

Olvasói véleményeket a Moly.hu-n találsz. :)

További érdekességekért pedig látogass el a könyv Facebook oldalára.

 


2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Jó cikk volt! Nagyon tetszett! Érdekes látni, hogy más írók, vagy azok, akik regényt írnak, mennyi vázlatuk van, és mennyi javítgatáson megy keresztül a történet, míg eljut a végleges verzióig. Most már én is tudom, hogy milyen sok munka van vele. (Én még zsebkendőre is firkáltam párbeszédeket, mikor éppen nem volt kéznél nálam jegyzetfüzet. :D Azóta már rutinosabb vagyok. De egy idő után már a füzetből is annyi van, hogy inkább a telefonba gépelem be, azt legalább el is lehet olvasni.)
    Örülök, hogy olvashattam, és megtudhattam rengeteg érdekességet! Csak így tovább!

    Emma W.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy érdekesnek és hasznosnak találtad a bejegyzést. :)
      Na igen, nem egy egyszerű folyamat, míg a könyv elkészül. Én sok mindent csak fejben "tárolok", de így is rengeteg füzet, cetli, word doksi van, amik felhalmozódtak az elmúlt évek során.
      Neked is sok sikert, és jó írást! :)

      Törlés